SPRAWDŹ POLITYKĘ PRYWATNOŚCI

 
https://karolinapawlowska.pl/wp-content/uploads/2023/05/mocapy-na-strone-_-shoty-end-12052023__V3-pix-2-Zdjecia-profilowe-na-strone-Karolina-1-320x320.png
https://karolinapawlowska.pl/wp-content/uploads/2023/06/full-podpis-karolina-pawlowska-e1686507781314-640x100.png
https://karolinapawlowska.pl/wp-content/uploads/2023/06/v2-custom-logotype-Karolina-Pawlowska-1-e1686562575257.png

Polityka Prywatności | Cookies

Polityka Prywatności
Cookies

karolinapawlowska.pl

§1 Postanowienia Ogólne

Droga Użytkowniczko i Drogi Użytkowniku

Ta Polityka prywatności ma zastosowanie do danych osobowych Użytkowników strony internetowej (Użytkownicy) działającej pod adresem karolinapawlowska.pl (Strona internetowa). 

Poniżej przedstawiamy kluczowe informacje ozasadach przetwarzania przez nas danych osobowych oraz plikach cookies. Informacje zostały przygotowane zuwzględnieniem RODO, tj. ogólnego rozporządzenia oochronie danych.

Administratorem Strony internetowej karolinapawlowska.pl  jest spółka Sense Makers Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-029) przy ul. Nowy Świat 33/13, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego do pod numerem KRS 0000972544 numer NIP: 525-290-82-91.

§2 Główne pojęcia

  1. Administrator– Sense Makers Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-029) przy ul. Nowy Świat 33/13, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego do pod numerem KRS 0000972544 numer NIP: 525-290-82-91.
  2. Dane osobowe– wszelkie informacje powiązane z użytkownikiem Strony internetowej i identyfikujące go osobiście, samodzielnie lub w połączeniu z innymi udostępnianymi informacjami np. adres poczty elektronicznej.
  3. Przetwarzanie– wszelkie czynności i operacje wykonywane na danych osobowych użytkowników Strony internetowej np. analizowanie na potrzeby świadczenia usług.
  4. RODO– Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  5. Strona internetowa – usługa cyfrowa, która umożliwia konsumentom lub przedsiębiorcom zapoznanie się z ofertą Administratora.
  6. Użytkownik– osoba fizyczna odwiedzająca Stronę internetową i kontaktująca się z Administratorem poprzez formularz kontaktowy.

§ 3 Cel przetwarzania danych

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w szczególności w następujących celach:
    1. zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Administratora;
    2. zapewnienia zgodności z przepisami, regulacjami oraz wytycznymi dla danego sektora usług;
    3. dopasowania zawartość strony do zainteresowań użytkowników oraz optymalizacji nawigacji Strony, aby wyszukiwanie treści było wygodne i intuicyjne;
    4. zarządzania interakcjami dla potrzeb nawiązania, utrzymania lub pogłębienia relacji z bieżącymi i potencjalnymi klientami lub użytkownikami Strony w tym m.in. prowadzenie korespondencji, przekazywanie informacji handlowych drogą telefoniczną i elektroniczną.

§ 4 Podstawa prawna przetwarzania danych

  1. Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. aRODO);
  2. Prawnie uzasadniony interes Administratora który polega na przetwarzaniu danych wcelu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  3. Prawnie uzasadniony interes Administratora, który polega na profilowaniu wcelach marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 
  4. Prawnie uzasadniony interes Administratora, który polega na przetwarzaniu danych do celów marketingu bezpośredniego (art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z Motywem (47) RODO).

§ 5 Zasady gromadzenia i przetwarzania danych

  1. Administrator zarządza danymi, gromadzi informacje, które są dobrowolnie dostarczane przez użytkowników Strony. 
  2. Gromadzone są tzw. logi serwera www, czyli zapisy dotyczące niektórych parametrów użytkowników uzyskujących dostęp do Strony. 
  3. Logi zawierają w szczególności takie dane jak adres IP urządzenia, czas zdarzenia, dane o pobieranym zasobie, referer, user agent, cookie.
  4. Administrator ogranicza wykorzystanie i zbieranie informacji o użytkownikach Strony do minimum wymaganego do świadczenia usług na najwyższym poziomie.
  5. Administrator nie zbiera danych dotyczących przekonań politycznych lub religijnych, danych na temat zdrowia, czy pochodzenia etnicznego.
  6. Administrator nie zbiera ani nie weryfikuje informacji o wieku użytkowników Serwisu. Osoby nie mające pełnej zdolności do czynności prawnych nie są uprawnione bez posiadania stosownych zgód uzyskanych na podstawie obowiązujących przepisów prawa dokonywać zamówień i korzystać z usług Serwisu.
  7. Dane osobowe nie są przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  8. Podanie danych jest całkowicie dobrowolne. Wwiększości przypadków jest to konieczne do świadczenia usług przez Administratora. W szczególności dotyczy to newslettera oraz formularza kontaktowego.
  9. W zależności od celu, wjakim dane są podawane, brak podania danych wiąże się z brakiem możliwości korzystania zniektórych usług Serwisu.
  10. Zgodę na wykorzystanie danych można wycofać w każdej chwili. W tym celu należy skontaktować się z Administratorem za pomocą korespondencji mailowej na adres: karolina@sensemakers.pl lub telefonicznie +48665647989.
  11. Przetwarzanie danych do momentu cofnięcia zgody przez Użytkownika uznaje się za zgodną z prawem. 
  12. Przetwarzając dane osobowe stosujemy środki organizacyjne itechniczne zgodne zwłaściwymi przepisami prawa, w tym szyfrowanie połączenia za pomocą certyfikatu SSL.
  13. Użytkownikowi Strony przysługuje prawo do: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania.
  14. Użytkownikowi przysługuje również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i żądania przeniesienia danych do innego Administratora.
  15. Jeśli Użytkownik chce skorzystać ze swoich praw może skontaktować się z Administratorem poprzez adres: e-mail: karolina@sensemakers.pl lub telefonicznie +48665647989.
  16. Jeśli Użytkownik uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie zprawem, możesz złożyć skargę do organu nadzorczego. 

§ 6 Okres przetwarzania danych

Dane Użytkownika będą przetwarzane tylko przez okres, wktórym będzie do tego podstawa prawna, czyli do momentu, wktórym: 

  1. przestanie ciążyć na nas obowiązek prawny, zobowiązujący do przetwarzania danych Użytkownika lub
  2. ustanie możliwość dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych zumową zawartą drogą elektroniczną przez którąkolwiek ze stron lub 
  3. Użytkownik cofnie zgodę na przetwarzanie danych, jeśli to ona była podstawą przetwarzania danych osobowych. 

Jest to uzależnione od tego, co ma zastosowanie wdanym przypadku ico nastąpi najpóźniej. 

§ 7 Odbiorcy danych i odwołania do innych stron internetowych

  1. Korzystamy zusług podmiotów zewnętrznych, którym mogą być przekazywane dane Użytkowników np.:
    • Administrator strony internetowej 
    • Hostingodawca iadministrator serwera; 
    • Sądom, organom ścigania, organom regulacyjnym lub kancelariom w przypadku, jeśli jest to niezbędne do zapewnienia zgodności z prawem lub ustanowienia, wykonywaniu lub obrony przed roszczeniami;
    • Podmioty realizujące bieżącą obsługę Strony;  
    • Inne podmioty, które przetwarzają dane osobowe na nasze zlecenie, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie zawartej z Administratorem umowy i wyłącznie zgodnie z naszymi poleceniami. 
  2. Administrator może udostępniać zanonimizowane dane (które nie identyfikują konkretnych użytkowników) zewnętrznym usługodawcom, zaufanym partnerom lub agencjom badawczym w celu poprawy ogólnej jakości i efektywności świadczonych usług lub w celu uczestnictwa w badaniach naukowych przynoszących korzyści społeczne.

  3. W celu realizacji transakcji Administrator może udostępnić dane osobowe użytkowników podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora, które przetwarzają te dane w imieniu Administratora, zachowując odpowiednie środki bezpieczeństwa.

  4. Na Stronie mogą znajdować się łącza do innych stron internetowych i serwisów, które stanowią usługę świadczoną przez podmioty trzecie i tym samym znajdują się poza kontrolą Administratora. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za stosowane przez te witryny praktyki w zakresie ochrony danych osobowych.

  5. W nawiązaniu do ustępu 1 powyżej Administrator prosi użytkowników o zapoznanie się z treścią oświadczeń o ochronie prywatności umieszczonych na stronach partnerskich, szczególnie jeśli gromadzą one dane osobowe.

§ 8 Formularz kontaktu

  1. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z użytkownikiem przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego. Skorzystanie z formularza wymaga podania danych osobowych niezbędnych do kontaktu i udzielenia odpowiedzi na zapytanie, w szczególności: imię, adres e-mail, telefon kontaktowy. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.

§ 9 Pliki cookies

  1. Cookies (ciasteczka) to małe pliki zapisywane na urządzeniach użytkownika przez strony internetowe, które są przez niego odwiedzane. W plikach cookie zawarte są różne informacje, które są często niezbędne, aby strona działała prawidłowo.

  2. Cookies są zaszyfrowane w taki sposób, aby osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu.
  3. Informacje zawarte w plikach cookies zawierają dane o aktywności użytkownika w Serwisie internetowym, z którego zostały wysłane.

Polityka plików „cookies”

Niniejsza Polityka dotyczy plików „cookies” i odnosi się do strony internetowej karolinapawlowska.pl, której  operatorem jest Sense Makers Sp. z o.o. , z siedzibą w Warszawie (00-029) przy ul. Nowy Świat 33/13, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego do pod numerem KRS 0000972544 numer NIP: 525-290-82-91.

Co to są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” rozumie się dane informatyczne, tj. w szczególności pliki w formacie tekstowym, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników (komputer, telefon, tablet etc.), przesyłane przez stronę internetową. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji, umożliwiają wyświetlenie strony internetowej w języku użytkownika skonfigurowanym przez te pliki, a także wykorzystanie innych ustawień strony internetowej wybranych przez użytkownika.

„Cookies” co do zasady zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki „cookies” a dane osobowe

Co do zasady pliki „cookies” nie stanowią danych osobowych. 

Jednak pewne informacje przechowywane w plikach „cookies” (np. co do preferencji), zwłaszcza w połączeniu z innymi informacjami o użytkowniku stron internetowych, mogą być traktowane jako dane osobowe. 

Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” są przetwarzane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika.

Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. 

Wykorzystanie plików „cookies”

Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji i urządzenia użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Pliki te umożliwiają zapisanie wyborów użytkownika co do: 

  1. rezygnacji z profilowanych reklam,
  2. języka, 
  3. przeglądarki, 
  4. ustawień wybranych elementów strony internetowej,

Pliki „cookies” używane są także do ułatwienia logowania się do konta użytkownika oraz umożliwienia przechodzenia między podstronami na stronach internetowych bez konieczności ponownego logowania się na każdej podstronie. 

Równocześnie pliki „cookies” pełnią funkcję dodatkowej warstwy zabezpieczeń i wykorzystywane są do zabezpieczenia stron internetowych, np. poprzez uniemożliwienie dostępu osobom nieuprawnionym.

Typy używanych plików „cookies”

Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. 

Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). 

„Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas wskazany w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Podział plików „cookies”, ze względu na:

A. Niezbędność do realizacji usługi
Niezbędne – są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej lub funkcjonalności z których użytkownik chce skorzystać.

A1. Funkcjonalne – są ważne dla działania strony internetowej:

      • służą wzbogaceniu funkcjonalności stron internetowych; bez nich strona internetowa będzie działała poprawnie, jednak nie będzie dostosowana do preferencji użytkownika,
      • służą zapewnieniu wysokiego poziomu funkcjonalności stron internetowych; bez nich może obniżyć się poziom funkcjonalności strony internetowej, ale ich brak nie powinien uniemożliwić zupełnego korzystania z niej,
      • służą większości funkcjonalności stron internetowych; ich zablokowanie spowoduje, że wybrane funkcje nie będą działać prawidłowo.

A2. Biznesowe – umożliwiają realizację modelu biznesowego w oparciu, o który udostępniona jest strona internetowa; ich zablokowanie nie spowoduje niedostępności całości funkcjonalności, ale może obniżyć poziom świadczenia usługi ze względu na brak możliwości realizacji przez właściciela strony internetowej przychodów subsydiujących jej działanie.

B. Ze względu na czas przez jaki „cookies” będą umieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika.

  • Cookies sesyjne – „cookies” umieszczone na czas korzystania z przeglądarki (sesji) i są wykasowane po jej zamknięciu lub wylogowaniu się ze strony internetowej.
  • Cookies stałe – nie są kasowane po zamknięciu przeglądarki i pozostają w urządzeniu użytkownika na określony czas lub bez okresu ważności (zależy od ustawień właściciela strony internetowej).

C. Ze względu na pochodzenie:

  • Administratora stron internetowych, który zarządza „cookies”.
  • Cookies własne – cookies” umieszczone na stronach internetowych bezpośrednio przez Sense Makers Sp. z o.o. 
  • Cookies zewnętrzne – cookies” zamieszczane na stronach internetowych przez podmioty inne niż Sense Makers Sp. z o.o.

Ważne!

  • „Cookies” mogą być wywołane przez Sense Makers Sp. o.o. za pomocą mechanizmów (skryptów i/lub komponentów), które znajdują się na serwerach partnera Sense Makers Sp. o.o. umiejscowionych w innej lokalizacji.
  • W przypadku wywołania przez Sense Makers Sp. o.o. komponentów stron internetowych pochodzących spoza systemu Sense Makers Sp. o.o., mogą obowiązywać inne standardowe zasady polityki „cookies” niż polityka prywatności / „cookies” Sense Makers Sp. o.o.

D. Ze względu na cel jakiemu służą

D1. Konfiguracji stron internetowych – umożliwiają ustawienia funkcji i usług na stronach internetowych.

D2. Bezpieczeństwo i niezawodność stron internetowych – umożliwiają weryfikację autentyczności oraz optymalizację wydajności stron internetowych.

D3. Uwierzytelnianie – umożliwiają informowanie, gdy użytkownik jest zalogowany, dzięki czemu strona internetowa może pokazywać odpowiednie informacje i funkcje.

D4. Stan sesji – umożliwiają zapisywanie informacji o tym, jak użytkownicy korzystają ze strony internetowej. Mogą one dotyczyć najczęściej odwiedzanych stron lub ewentualnych komunikatów o błędach wyświetlanych na niektórych stronach. Pliki „cookies” służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron.

D5. Procesy – umożliwiają sprawne działanie strony internetowej oraz dostępnych na niej funkcji.

D6. Reklamy – umożliwiają wyświetlanie reklam, które są bardziej interesujące dla użytkowników, a jednocześnie bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców; pliki „cookie” mogą być też używane do personalizowania reklamy, a także do wyświetlania reklam poza stronami internetowymi.

D7. Analizy i badania, audyt oglądalności – umożliwiają właścicielowi stron internetowych lepiej zrozumieć preferencje ich użytkowników i poprzez analizę ulepszać i rozwijać produkty i usługi. 

Zazwyczaj właściciel strony internetowej lub firma badawcza zbiera anonimowo informacje i przetwarza dane na temat trendów, bez identyfikowania danych osobowych poszczególnych użytkowników.

E. Ze względu na ingerencję w prywatność użytkownika.
Nieszkodliwe – Obejmuje „cookies”:

  • niezbędne do poprawnego działania strony internetowej,
  • potrzebne do umożliwienia działania funkcjonalności strony internetowej, jednak ich działanie nie ma nic wspólnego ze śledzeniem użytkownika
  • Badające – wykorzystywane do śledzenia użytkowników, jednak nie obejmują informacji pozwalających (bez innych danych) zidentyfikować konkretnego użytkownika.

Usuwanie plików „cookies”

Uprawnienie Sense Makers Sp. z o.o. do przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików „cookies” wynika ze zgody wyrażonej przez użytkownika stron internetowych. 

Zgoda ta wyrażana jest przez użytkownika podczas dokonywania konfiguracji przeglądarki internetowej lub wybranej strony internetowej lub usługi oraz (opcjonalnie) podczas procesu rejestracji użytkownika w Serwisu. Użytkownik ma możliwość powrotu do tych ustawień w każdej chwili i określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do tych informacji przez Sense Makers Sp. z o.o.

Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. 

Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. 

Poniżej znajdują się odnośniki do stron różnych przeglądarek z instrukcjami dotyczącymi cookies, w tym sposobów ich usuwania:

  • Chrome
  • Edge
  • Opera
  • Internet Explorer
  • Safari
  • Firefox

Aby skorzystać z prawa sprzeciwu, które przyznaje Rozporządzenie ogólne o ochronie danych osobowych konieczne jest wylogowanie się ze wszystkich urządzeń i usunięcie z nich plików „cookies”.

Proces aktualizacji może potrwać do 24 godzin.

Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

Jeżeli powyższe informacje nie wyczerpują dla Państwa tematyki stosowanych „cookies” gorąco zachęcamy do zapoznania się dodatkowo ze stroną: http://wszystkoociasteczkach.pl która w sposób syntetyczny opisuje cały proces gromadzenia w/w danych.

§ 10 Bezpieczeństwo i zasady odpowiedzialności

  1. Administrator wdrożył racjonalne, adekwatne środki biznesowe, ekonomiczne, fizyczne, techniczne i organizacyjne służące ochronie danych osobowych przeciwko przypadkowemu lub nielegalnemu zniszczeniu lub przypadkowej utracie, zmianie, niedozwolonemu ujawnieniu lub uzyskaniu dostępu oraz wszelkim innym formom nielegalnego przetwarzania.
  2. Administrator wdrożył stosowne polityki i procedury ochrony danych osobowych oraz infrastruktury informatycznej.
  3. Administrator zarządza danymi osobowymi zgodnie z wewnętrznie przyjętymi wymogami bezpieczeństwa i ochrony prywatności.
  4. Nadzór nad bezpieczeństwem danych sprawuje Inspektor Ochrony Danych Osobowych 
  5. Sposoby kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych:
    a) mailowo pod adresem: karolina@sensemakers.pl
    b) listownie pod adres: Ul. Nowy Świat 33/13, 00-029 Warszawa
  1. Zakres odpowiedzialności Inspektora Ochrony Danych Osobowych:
    • weryfikowanie prawidłowości i aktualności Polityki Prywatności.
    • informowanie o wprowadzeniu Polityki Prywatności w życie, jej aktualizacjach,
    • weryfikowanie zgodności Polityki Prywatności lub proponowanych do niej zmian z powszechnie obowiązującymi przepisami, a także przyjętymi przez Administratora standardami postępowania,
  • dokonywanie aktualizacji Polityki Prywatności.
  1. Zakres odpowiedzialności wszystkich Pracowników i Współpracowników:
    • znajomość i przestrzeganie Polityki Prywatności
    • informowanie Inspektora Ochrony Danych Osobowych o sytuacjach mających wpływ na procesy opisane w Polityce Prywatności
  • realizowanie zadań opisanych w Polityce Prywatności. 

§ 11 Postanowienia końcowe

  1. Na zmiany w polityce prywatności Strony karolinapawlowska.pl może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój Strony internetowej.
  2. Zmiany Polityki Prywatności obowiązują od daty ich publikacji.
Data publikacji: 15 maj 2023 r.
pl_PLPolish